• بیشترین کلیک شده‌ها

    • هیچکدام

ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه آزاد رشت توسط انتظامات و حراست در اولین روز بازگشایی دانشگاه

خبرگزاری هرانا – روز شنبه سوم مهرماه با بازگشایی دانشگاه آزاد رشت، انتظامات این دانشگاه به دستور حراست، از ورود دانشجویان پسری که لباس‌های آستین کوتاه بر تن داشتند و دانشجویان دختری که به گفته مسؤولین حراست «پوشش نامناسب» داشتند ممانعت به عمل آورد.

به گزارش بامدادخبر، این برخورد انتظامات دانشگاه که بدون اعلام و اطلاع‌رسانی قبلی، صورت می‌گرفت، موجب شد تا تعداد بسیار زیادی از دانشجویان در مقابل درب ورودی دانشگاه نسبت به ممانعت از ورود خود اعتراض کنند که در این هنگام انتظامات دانشگاه شروع به ضرب و شتم دانشجویان به منظور پراکنده کردن آن‌ها و جلوگیری از ورود آنان به دانشگاه می نماید.

بر اساس این گزارش، هنگامی که انتظامات دانشگاه نتوانست مانع دانشجویان برای ورود به دانشگاه شود. نیروی انتظامی در مقابل دانشگاه مستقر شد و دانشجویان را پراکنده کرد. این نیروها، ساعت‌ها بر ورود و خروج دانشجویان نظارت داشتند.

ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه آزاد، توسط انتظامات و حراست این دانشگاه، بارها تکرار شده و امری مسبوق به سابقه می‌باشد تا آنجا که در بسیاری از موارد نیز مسئولان دانشگاه اجازه ورود نیروی انتظامی به درون دانشگاه می‌دهند که از آن جمله می توان به برخوردهای صورت گرفته در یک سال اخیر در دانشگاه‌های آزاد واحد تهران-مرکز (مجروح شدن بیش از ۱۰ نفر)، واحدمشهد (مجروح شدن بیش از ۲۰ نفر)، واحد تهران-جنوب (حبس و ضرب و شتم دو تن از دانشجویان)، واحد رودهن (ضرب و شتم یک دختر دانشجو در خیابان توسط عوامل انتظامات)، واحدکرج و واحد شهرکرد و … نام برد.

بیان دیدگاه